Pohjolan Voiman logo

POHJOLAN VOIMA OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.3.2024

Pohjolan Voiman vuosikertomus 2023 on julkaistu

Pohjolan Voima on julkaissut vuoden 2023 vuosikertomuksen yhtiön kotisivuilla osoitteessa
www.pohjolanvoima.fi. Vuosikertomus sisältää katsauksen yhtiön toimintaan, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.–31.12.2023.

Tilinpäätös ja toimintakertomus on julkaistu myös European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisesti XHTML-tiedostona. Konsernitilinpäätöksen päälaskelmat ja liitetiedot on merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy on varmentanut XHTML-tiedoston ja sen sisältämät XBRL-merkinnät.

Vuonna 2023 edistyimme hiilineutraalisuus- ja luonnon monimuotoisuustavoitteissamme. Saavutimme vuoden 2025 hiilineutraalisuustavoitteemme, kun sähköntuotannostamme 99 prosenttia ja lämmöntuotannostamme 90 prosenttia oli hiilineutraalia. Myös turpeen käyttömme väheni vuoden 2025 tavoitteen mukaisesti, ja vähenemä oli 81 prosenttia vuoden 2019 tasosta. Toteutimme vuonna 2023 myös vastuullisuuden kaksoisolennaisuusanalyysin ja laadimme uuden vastuullisuusohjelman seuraaville vuosille.

Jakelu:

www.pohjolanvoima.fi

Lisätietoja:

Talousjohtaja Minna Laakso, Pohjolan Voima Oyj, puh. 040 506 0802, minna.laakso@pvo.fi

Yhteiskuntasuhde- ja vastuullisuusjohtaja Riitta Larnimaa, Pohjolan Voima Oyj,
puh. 050 438 2466, riitta.larnimaa@pvo.fi

Tietoja julkaisijasta Pohjolan Voima Oyj

Pohjolan Voima on juureva suomalainen energiayhtiö. Olemme yksi Suomen suurimmista energiantuottajista – osuutemme maan sähköntuotannosta on yli 20 %. Tuottamamme sähkö on lähes hiilineutraalia. Tuotamme sähköä ja lämpöä omakustannushintaan osakkaidemme, kotimaisten teollisuus- ja energiayhtiöiden tarpeisiin toimitusvarmalla, säätökykyisellä vesi-, lämpö- ja ydinvoimalla. Olemme huippuammattilaisten joukko, ja tutkitusti yksi Suomen innostavimmista työpaikoista. Me pohjolanvoimalaiset olemme ylpeitä siitä, että teemme merkityksellistä työtä arvojemme mukaisesti taitavasti, luotettavasti, yhdessä. Olemme sitoutuneet hiilineutraalisuuteen ja luonnon monimuotoisuuden vahvistamiseen. Päämäärämme on luoda ratkaisevaa voimaa kilpailukyvyn vahvistamiseksi ja huomisen parhaaksi. www.pohjolanvoima.fi